sunnuntai 28. kesäkuuta 2026

Jippo kauden neljänteen kotitasapeliin

 




Jippo ja EIF pelasivat 1-1 tasapelin. Jippo hallitsi alussa palloa ja EIF tyytyi lähinnä puolustamaan. Otteluun tuli käänne kun EIF:n pelaaja sai punaisen kortin. Hän kävi kuumana ja teki puskuliikkeen Jipon pelaajan päähän. Isku ei ollut voimakas. On ehkä tulkinnanvaraista oliko teko punaisen arvoinen. Miro Turunen oli lähellä maalintekoa mutta laukaus meni tolppaa hipoen ohi. Jippo sai pari vaparia hyvältä paikalta mutta ne jäivät muuriin. Pyry Piirainen pelasti Jipon takaiskulta torjumalla hyvän laukauksen kulmaksi. Heti tämän kulman jälkeen Jippo teki nopean vastahyökkäyksen jossa Nuutti Tykkyläinen pääsi läpi ja nosti pallon tyhjään maaliin kun maalivahti oli tullut kauemmas vastaan. Tässä vaiheessa oli hyvät mahdollisuudet voittoon kun pelattiin ylivoimalla ja oltiin johtoasemassa. Jakson lopussa Jippo varmisteli ja piti johtonsa tauolle.

Toisen jakson alussa EIF sai otteen pelistä. Ei juurikaan huomannut että he pelasivat yhden miehen alivoimalla. Vierailla oli muutama kulmapotku. Kesti melko kauan ennen kun Jippo sai taas pelin rullaamaan ja pääsi hyökkäämään enemmän. Jipolla oli paikat ratkaista ottelu. Honkola laukoi ja maalivahti torjui. Jos näin oikein niin "Junno" Watanabe oli parhaassa paikassa kun hänet syöteltiin vapaaksi maalin eteen mutta jälleen maalivahti pelasti. Tykkyläisellä oli vielä pusku läheltä maalia mutta meni yli. Muutama minuutti ennen täyttä aikaa EIF sai kulmapotkun kun pallo meni kulmalipulla niukasti päätyrajan puolelta yli. Oli lähellä että ei mennyt rajaheitoksi. Kulma annettiin maalille ja seuranneesta hässäkästä tuli tasoitus. Palloa ei vaan saatu purettua pois ja se päätyi maaliin. Jippo lähti vielä hyökkäämään ja hakemaan voittoa. EIF oli vielä lähellä tehdä voittomaalin kun se pääsi kahdella yhtä vastaan hyökkäykseen. Pelaaja oli vapaana maalivahtia vastaan mutta en tiedä mitä sitten oikein tapahtui. Ehkä veto vain epäonnistui ja Piirainen pääsi torjumaan. Tästä selvittiin säikähdyksellä. Jippo oli sen jälkeen vielä lähellä maalia. Terrence Smithin keskitys tai veto osui tolppaan. Jippo ei ihan saanut laitettua reaboundia sisään kun pallo pomppi muualle. Hieman katkera tasapeli oli tosiasia.

Tämä oli samankaltainen kuin jotkut kevään kotiottelut. Maalinteosta jäi kiinni. Vähän parempaan pitää pystyä kokonaisuutena. Pelissä oli silti paljon hyvää. Toinen maali oli lähellä. Sen jälkeen voitto olisi ollut varma. Kun johto oli vain yksi maali niin tasapelin riski oli vaarana. Oli selvää että EIF saa vielä jonkun paikan lopussa. EIF puolusti hyvin ja maalivahti oli hyvä. Heikompaa joukkuetta vastaan Jippo olisi todennäköisesti voittanut ylivoimalla. Pitää vaan taistella ja uskoa omaan tekemiseen. Pelejä on paljon jäljellä. Kausi alkaa olla puolivälissä. Sää oli poutainen vaikka ennen peliä meni vähän pilveen. Yleisöä kaipaisi hieman enemmän. Rokkipeliin saadaan varmasti meininkiä. Joensuun kesä on suunnilleen sellainen kuin ennenkin.

Kiitos Jippo!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti